måndag, december 22, 2008

Share my taste!

For a winemaker to lend his name to a wine it becomes personal. Share my taste. Så skriver McLaren Vale vinmakaren Tony De Lisio på etiketten till ett av sina viner. Smaken är som sagt olika. Jag har nu varit igång med bloggen i dryga halvåret och i varje inlägg försökt förmedla min smak om vad jag tycker är ett gott vin. Nu är det ju inte bara vin som delar in oss i olika grupperingar om vad som är god smak och vad som inte är det. Även andra saker är högst personliga – bland annat vad vi tycker är roligt och vad vi skrattar åt.

Så här i Jultider vill jag passa på att önska God Jul med en hälsning från en annan McLaren Vale supporter. Filmen visar ju även vilken kul typ man blir av lite hederlig Aussie Shiraz!




Som sagt – detta är min smak. I vin vill jag gärna ha stora och tydliga nyanser men i humorns värld får det gärna vara små nyanser – det gör det så mycket roligare.

God Jul!

3 kommentarer:

Niklas Jörgensen sa...

God jul på dig också! Tack för flera givande diskussioner under året! Må de bli än fler 2009 :-)

MMM sa...

God jul från mej också! Vår tomte brukar också vara lite otydlig i talet, men mer dofta Hallands Fläder än Shiraz...

Mina Vinare sa...

Hej bägge!

Vi får fortsätta debatterna och kanske träffas och prova våra favoriter gemensamt någon gång?

MMM

Hallands Fäder? Det låter inte bra. Skåne ska det vara eller OP om man vill ha ”klass”!

God Helg!