söndag, april 29, 2012

40-årskris?

Att jag en dag skulle tycka att Kent var viktigt och angeläget trodde jag aldrig. Min fru frågade mig så sent som igår om jag ville gå och lyssna på bandet. Är du tokig – det är ju bara en massa tonårstjejer som går på en konsert med Kent svarade jag.

Lite i medvetandet fanns dock Jan Gradvalls och Håkan Engströms recension av gruppens nya album. Prisad vare Spotify – en lyssning ikväll och jag måste erkänna att det är ett fantastiskt album de släppt.

Bästa spår? Ja, det är samma bekymmer som att välja bästa vin men direkt i hjärtat satte sig följande låt:



5 kommentarer:

Vård o Vin sa...

Bara att gratulera om ni fick tag i biljetter till kb. Jag är just nu lite mätt på Kent, men tror ändå att det hade kunnat bli en riktigt trevlig spelning på en av Sveriges bästa konsertlokaler.

Vård o Vin sa...

Fanns visst biljetter kvar trots allt. Nu ska jag också dit :)

Mina Vinare sa...

Hej VoV!

Tack för senast! Ber om ursäkt för sent svar.

Tyvärr blir det inget besök på KB för mig. Har aldrig varit något fan av Kent och på fruns erbjudande tackade jag nej. Efter att lyssnat på nya albumet ångrar jag mig en aning. Det kan nog bli rätt bra ändå.

Hoppas allt är bra hemma?

Johan

Vård o Vin sa...

Tack själv!

Jag har precis insett att jag, i o m senaste plattan, har en liten Kent revival så det ska faktiskt bli riktigt kul.

Tackar som frågar. Här hemma börjar ork och vardag så smått att återvända. Sambon hade en planerad ledighet den här veckan och det var nog tur. Vi har ju t.o.m fått i
oss lite vin ;)

PS. När kommer inlägget vi så spännt väntar på? ;)

Mina Vinare sa...

Skönt att läsa att allt är bra. Imorgon eller senast fredagkväll hoppas jag kunna lägga ut inlägget från Lagmarks.