torsdag, februari 18, 2010

I min källare…

… råder det just nu kaos. För snart åtta år sedan flyttade vi in i vårt hus. Ambitiöst lovade jag vännerna att vi skulle ha både inflyttningsfest och nyårsfest i ett slag – men först skulle jag bara fixa källaren. Nu kanske det löftet snart blir verklighet. Kanske kan vi ha vår inflyttningsfest och nyårsfest till årsskiftet 2010/2011 – drygt åtta år senare.


Anledningen till den låga aktiviteten på bloggen beror främst på att all ledig tid och kraft sedan mitten av december ägnats åt källaren och dess renovering. Förhoppningsvis återvänder vardagen snart. Om allt går som planerat så kommer normaltillstånd åter att råda i mars men f*n vet … Bonusen blir att förutom TV och hobbyrum för barnen så kommer den gamla bastun och duschen att ha omvandlas till ett rum för pappa och hans viner.

Jag hoppas att de som väntat orkar vänta lite till. Gott om goda viner att skriva om finns det sannerligen.

2 kommentarer:

Ingvar Johansson sa...

Att bygga vinkällare låter väl som ett fullgott skäl för uteblivet bloggande. Ser fram emot kommande inlägg,

Mina Vinare sa...

Hej Ingvar!

Hoppas kunna leverera några nya inlägg inom kort. På tal om inlägg så har jag varit dålig på att hänga med i bloggosfären senaste tiden men idag läste jag ditt senaste inlägg om Tierras De Luna och det var ett av de intressantaste inläggen jag läst. Anmärkningsvärt är det minsta man kan säga men värst är nog det faktum att de verkar blanda hej vilt och sälja allt under samma etikett oavsett innehåll. Jag mins vagt att jag surfade runt för något år sedan och hittade minst fyra olika uppgifter om druvsammansättningen för 2004an och stämmer det du skriver så är det minst sagt anmärkningsvärt.

Ha det gott!

/ MV